σε συνέχεια των προηγούμενων:

6.ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ

Η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου μας έχει τεράστια προβλήματα τα οποία επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη ποιότητα ζωής αλλά και την εικόνα του τόπου μας προς τους επισκέπτες. Αν η τουριστική ανάπτυξη αποτελεί προϋπόθεση για την οικονομία του Δήμου μας η αναβάθμιση της υπηρεσίας κρίνεται απαραίτητη.
Η κατάσταση του στόλου των απορριμματοφόρων είναι κακή, η ηλικία τους υπερβαίνει την 20ετία, έχουν υψηλό λειτουργικό κόστος και υψηλή επικινδυνότητα για τους χειριστές λόγω παλαιότητας και ο αριθμός τους δεν επαρκεί για να γίνονται σωστά τα δρομολόγια άρα και η αποκομιδή. Χρειάζεται να συμπληρωθεί ο στόλος με νέα απορριμματοφόρα κάποια εκ των οποίων να είναι  μικρά και ευέλικτα. Εννοείται ότι η τεράστια κατανάλωση των καυσίμων θα μπορούσε να μειωθεί θεαματικά με το σχεδιασμό ενός σταθμού μεταφόρτωσης. Έτσι δεν θα χρειαζόταν όλα τα απορριμματοφόρα οχήματα να πηγαίνουν στο ΧΥΤΑ . Ένα container στο οποίο θα συμπιεζόταν τα απορρίμματα θα έκανε τη δουλειά πολλών απορριμματοφόρων με τεράστια οικονομία στα καύσιμα. Αυτό γίνεται εδώ και καιρό π.χ. στο Δήμο Ιεράπετρας.
Χρειάζεται πλυστικό μηχάνημα, οι κάδοι έχουν να πλυθούν χρόνια και αυτό είναι επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Πρέπει να πλένονται ιδιαίτερα το καλοκαίρι σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης πρέπει να προχωρήσουμε σε υπογειοποίηση των κάδων στη χερσαία ζώνη λιμένα και σε περιοχές με υψηλή επισκεψιμότητα αλλά και εγκιβωτισμό των  κάδων όπου απαιτείται.

Η ανακύκλωση πρέπει να βελτιωθεί σύμφωνα και με το νέο εθνικό σχεδιασμό (ΕΣΔΑ). Να δημιουργηθούν  «έξυπνα» πράσινα σημεία στη πόλη αλλά και σε μεγάλα χωριά όπου ο  πολίτης θα μπορεί να μεταφέρει υλικά προς ανακύκλωση, διάφορα ογκώδη υλικά και υλικά προς επαναχρησιμοποίηση ώστε να μειωθούν και οι χωματερές που δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλές, προϊόντα κλαδέματος που θα οδηγηθούν στο καταστροφέα κ.α. θεσπίζουμε οικονομικά κίνητρα  με τη λειτουργία της «Ανταποδοτικής Κάρτας του Δημότη». Η λογική είναι ότι ο πολίτης που συμβάλει στη μείωση των συμβατικών απορριμμάτων πρέπει να επιβραβεύεται. Έτσι οι πολίτες που θα ανταποκρίνονται, θα συλλέγουν πόντους μέσω της κάρτας έχοντας π.χ. μείωση δημοτικών τελών, έκπτωση σε συνεργαζόμενα με το Δήμο εμπορικά καταστήματα, σε ιατρεία, σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, σε μετακινήσεις,  η ακόμα θα έχουν τη δυνατότητα να δωρίσουν τους πόντους που έχουν συλλέξει σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες κ.α.

Η ανακύκλωση στη παρούσα φάση δεν γίνεται σωστά. Υπάρχει ένα μονάχα απορριμματοφόρο που δεν επαρκεί για να προσεγγίσει τα απομακρυσμένα σημεία όπως Μόχλος, Μ.Γιαλός, Ξερόκαμπος κ.α. Η ανακύκλωση πρέπει να γίνεται παντού.  Χρειάζεται άλλο ένα μεγάλο αλλά και ένα μικρότερο για να μπορεί να κυκλοφορεί άνετα μέσα στη πόλη όπου δεν γίνεται ανακύκλωση. Πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητό από όλους μας ότι μας συμφέρει ως κοινωνία να αυξήσουμε
τον όγκων των  ανακυκλώσιμων διότι θα έχουμε περιβαλλοντικό αλλά και οικονομικό όφελος. Τέλος, η ανακύκλωση θα βελτιωθεί με τη δωρεάν κάδων κομποστοποίησης στους πολίτες που θα θέλουν να δράσουν οικολογικά παράγοντας το δικό τους σπιτικό λίπασμα.

7.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο τουρισμός πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη σε τοπικό αλλά και εθνικό επίπεδο. Δεδομένο είναι όμως ότι ο τουρισμός είναι πολύ ευαίσθητο προϊόν, η αγορά είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και ασταθής και ως εκ τούτου δεν επιτρέπεται εφησυχασμός.

Έχουν γίνει οπωσδήποτε βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση από τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές. Υπάρχουν οι υποδομές (σύγχρονο αεροδρόμιο, λιμάνι, γεωπάρκο κ.λ.π.) ώστε η ανοδική πορεία να αποτελεί μονόδρομο. Λέμε ξεκάθαρα ναι στις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις (επένδυση στη Μονή Τοπλού, στη Φανερωμένη κ.α.). Ζητούμενο βέβαια πάντα παραμένει η προστασία του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων. Οι προτάσεις μας:

– δημιουργία ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος με ενίσχυση των μηχανισμών προβολής και προώθησης και θέσπιση κινήτρων.

– η πολεοδόμηση περιοχών με προσανατολισμό και κίνητρα για τουριστική δραστηριότητα θεωρείται κορυφαίο αναπτυξιακό εργαλείο

-Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Το δίπτυχο «ήλιος και θάλασσα» ήταν και είναι επιτυχημένη συνταγή, ως τουριστική στρατηγική όμως θεωρείται ξεπερασμένη. Στόχος μας πρέπει να είναι ο τουρισμός 365 ημέρες το χρόνο και στρατηγική μας η  ανάπτυξη θεματικού τουρισμού όπως θρησκευτικός, αρχαιολογικός, φυσιολατρικός, λαογραφικός, γαστρονομικός, καταδυτικός, αθλητικός, αλιευτικός, θαλάσσιος (ιστιοπλοϊα-surfing )

– στήριξη εκτός των μεγάλων ξενοδοχείων και των μικρών τουριστικών επιχειρήσεων

-αξιοποίηση αδελφοποιήσεων στα πλαίσια συνεργασιών με άλλους Δήμους όπως ορίζει το άρθρο 220 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων

– Ανάδειξη πολιτιστικών, ιστορικών και αρχαιολογικών χώρων αλλά και του εξαιρετικού φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής

-κήρυξη και ανάδειξη παραδοσιακών οικισμών και ένταξη αυτών σε προγράμματα περιήγησης

-διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με πρωτογενή τομέα

-περισσότερες γαλάζιες σημαίες και πιστοποίηση Costa Nostrum. Έχουν απαξιωθεί από τη παρούσα δημοτική αρχή αυτά τα παγκόσμια σύμβολα ποιότητας. Μόνο  5 παραλίες -οι δυο λουτρικές- έχουν γαλάζια σημαία.

-εκπαιδευτικά προγράμματα για παραγωγούς  και ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης που το επιθυμούν

-προστασία και ανάδειξη  φαραγγιών και των σπηλαίων, αισθητική αναβάθμιση αστικών και περιαστικών περιοχών ιδιαιτέρως της παλιάς πόλης της Σητείας και της περιοχής Καζάρμας και αναβάθμιση περιοχών όπως η περιοχή Ανάλουκας που μας εκθέτει στους επισκέπτες κ.α.

8.ΕΠΙΛΥΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Υπάρχουν τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα στο Δήμο μας με σημαντικότερα αυτά που αφορούν τη περιοχή Ξεροκαμάρες  διότι εκεί  συμβαίνουν πολύ συχνά τροχαία ατυχήματα ενώ κάποια απ’ αυτά είναι σοβαρά. Μια από τις αιτίες είναι ότι έχουν δοθεί στη κυκλοφορία δρόμοι χωρίς τη κατάλληλη σήμανση, χωρίς κυκλοφοριακή ρύθμιση. Παράλληλα, επειδή έχουν στενέψει οι δρόμοι, η ταλαιπωρία των πολιτών είναι απίστευτη. Το πρόβλημα χαρακτηρίζεται επείγον, μας εκθέτει στους επισκέπτες μας και πρέπει να λυθεί άμεσα.Πρέπει λοιπόν άμεσα να επιταχυνθεί η έγκριση της Κυκλοφοριακής Μελέτης που έχει καθυστερήσει τόσα χρόνια αδικαιολόγητα. Προβλήματα υπάρχουν βέβαια και στη παλιά πόλη γύρω από τη Καζάρμα, στη Πάνω Γειτονιά αλλά και σε πολλά χωριά μας. Σε περιοχές βέβαια που σχεδιάστηκαν πριν την ύπαρξη του αυτοκινήτου τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Θα αναζητηθούν και θα προωθηθούν όλες οι δυνατές λύσεις. Οπωσδήποτε πρέπει να ολοκληρωθεί η σύνδεση της Πλαστήρα με την Ανατολική Παράκαμψη και το Λιμάνι, η σύνδεση της Πραισού με τον  εθνικό δρόμο προς Ηράκλειο και η σύνδεση της Ανθέων με τη Γεωργίου Παπανδρέου ώστε να αποσυμφορηθεί η Παπαναστασίου. Απαιτείται παράλληλα να αναζητηθούν νέοι χώροι στάθμευσης και βέβαια διεκδικούμε πάντα δυνατά από τη Περιφέρεια τη Δυτική Παράκαμψη, τη σύνδεση δηλαδή του εθνικού δρόμου προς Ηράκλειο με το δρόμο προς Ιεράπετρα και Αγιά Φωτιά ώστε να επιτευχθεί η παράκαμψη της πόλης στα όρια του νέου σχέδιου στο Κολονέλο αλλά και της παραλίας της Σητείας

Συνεχίζεται…

Διαβάστε ΕΔΩ τις πρώτες δύο προτεραιότητες που αναφέρονται σε:

1.ΟΡΘΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΔΑΤΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ

2.ΜΕΓΑΛΑ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Διαβάστε ΕΔΩ τις επόμενες τρεις προτεραιότητες που αναφέρονται σε:

3.ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ

4.ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ ΣΗΤΕΙΑΣ

5.ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ